بهترین وکیل طلاق در تهران

گنگی
اردیبهشت 3, 1403
زمان مطالعه دقیقه

بهترین وکیل طلاق در تهران

وکیل طلاق با تخصص کافی در پرونده های مربوط به دعاوی و حقوق خانواده می تواند شما را یک گام به موفقیت در دعوای طلاق نزدیک تر نماید. مشورت با وکیل طلاق قبل از اقدام به درخواست طلاق امری حیاتی می باشد.

دقت کنید جدایی و طلاق گرفتن جزو دعاوی حقوقی است بنابراین برای طلاق گرفتن به طور حتم‌ نیاز به وکیل نیست‌؛ اما انتخاب یک وکیل طلاق باعث می‌شود که نیازی به حضور شما در مراحل دادرسی دادگاه نباشد.

از طرفی چون بیشتر شما به مراجع و مراکز قضایی نرفته‌اید و آشنایی زیادی با مراحل رسیدگی به پرونده های طلاق را ندارید پس بهتر است برای پیشبرد پرونده طلاق از طرف زن و یا طلاق از طرف مرد از تخصص لازم و اطلاعات کافی یک وکیل پایه یک دادگستری جهت طلاق کمک و راهنمایی بخواهید.

مهم‌تر اینکه پروسه طلاق با از بین رفتن هزینه‌های زیادی همراه است. از طرفی به غیر از خسارت مالی همواره آسیب‌های روحی زیادی برای زوجین به همراه دارد. بنابراین حضور یک وکیل طلاق با تجربه درخشان در روند جدایی مانند یک وکیل ثبتی مطمئناً از سختی‌های اداری این کار می‌کاهد و حق را به طور مناسب به طرفین خواهد داد.

ضرورت وکیل طلاق

انواع وکیل طلاق

دقت کند طلاق تنها مخصوص عقد دائم است. پس بهترین وکیل طلاق در چندین حوزه پرونده های طلاق را رسیدگی می‌کند:

  • وکیل طلاق توافقی

طلاق توافقی یک نوع طلاق است که زن و مرد برای جدا شدن از یکدیگر به توافق رسیده‌اند. در این میان وکیل برای طلاق توافقی به مسائل جانبی این گونه طلاق‌ها مثل مهریه، نفقه و همچنين حضانت فرزندان و… می‌پردازد.

  • وکیل طلاق رجعی

بر اساس ماده ۱۱۴۸ قانون مدنی زمانی که طلاق به درخواست مرد انجام شده باشد پس وکیل طلاق رجعی می‌تواند کارهای لازم را برای رجوع مجدد مرد انجام دهد؛ ولی اگر طلاق صورت گرفته به درخواست زن بوده باشد مرد در هنگام عده حق رجوع کردن ندارد.

  • وکیل طلاق بائن

وکیل طلاق بائن با داشتن دانش حقوقی بالا این اجازه را دارد تا در خصوص بررسی پرونده های طلاق‌های بائن رسیدگی‌های لازم را انجام دهد. در این گونه طلاق‌ها شوهر حق رجوع کردن ندارد؛ زیرا طبق ماده ۱۱۴۵ قانون مدنی تعدادی از طلاق‌ها بائن به دلایل زیر است:

  • طلاق یائسه
  • طلاق خلع و مبارات
  • طلاقی که پیش از نزدیکی انجام شود‌.
  • طلاق‌هایی که پس از ۳ بار وصلت متوالی انجام شده‌اند.

منبع: irandadgostar

نظرات کاربران درباره بهترین وکیل طلاق در تهران


مقالات پیشنهادی خدمات حقوقی اداری

لیست مقالات خدمات حقوقی اداری